Schriftelijke vragen over windmolens

Meine Jansma
Door Meine Jansma op 22 juli 2024 om 17:00

Schriftelijke vragen over windmolens

Op maandag 22 juli stelt de ChristenUnie schriftelijke vragen aan het provinciebestuur over verschillende aspecten van windmolens.

Specifiek heeft het college van gedeputeerde staten toegezegd met een plan te komen, hoe windmolens slim en zorgvuldig in te zetten binnen het Friese landschap. Wij vragen ons af wanneer we dit plan kunnen verwachten. Daarnaast stellen we vragen over de relatie tussen (meer) windmolens en het overvolle elektriciteitsnet, oftewel netcongestie. Ook zijn we benieuwd naar de visie van het college op zogenoemde ‘dorpsmolens’: dit zijn molens waarvan de opbrengst ten behoeve komt van een bepaalde dorpskern.

Al met al heel wat vragen over de visie van gedeputeerde staten op windmolens, de knelpunten en de mogelijkheden. Als ChristenUnie zijn we voor een zorgvuldige inpassing in het landschap als belangrijke voorwaarde voor de inzet van windmolens. Lees zelf de vragen onderaan de pagina nog eens na.

Labels: , ,